قیمت رنگ آکریلیک تیوپی با برندهای مختلف

عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ آکریلیک تیوپی

قابلیت شستشو، مقاومت در برابر سایش، رقیق شدن با آب، سازگاری با محیط زیست را می‌توان ذکر کرد که در برندهای مختلف متفاوت بوده و بر روی قیمت رنگ آکریلیک تیوپی تأثیرگذار است. همچنین می‌توان برای آن مزایای دیگری از جمله قدرت پوشانندگی بالا، ایجاد نکردن بوی نامطبوع و سرعت خشک شدن را نیز ذکر کرد.

باید توجه داشت که رنگ های تیوپی دارای غلظت بسیار بالایی بوده و به سرعت خشک می‌شوند و همین غلظت‌های متفاوت است که سبب می‌شود مارک‌های مختلف را از یکدیگر متمایز کند و مورد توجه استفاده کنندگان قرار بگیرد و به بیانی دیگر عامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت رنگ آکریلیک تیوپی است که در ادامه به معرفی برندهای معتبر و شناخته شده و مقایسه قیمت رنگ آکریلیک تیوپی می‌پردازیم. یکی از برندهای مطرح این حوزه رنگ اکریلیک وستا است.

رنگ اکریلیک تیوپی
غلظت یکی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت رنگ آکریلیک تیوپی

 

بیان تاریخچه‌ی استفاده از رنگ آکریلیک

از ویژگی‌ بسیار مهم این رنگ مخصوصا برای هنرمندان و دوستداران طبیعت این است که آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌کند. عموما از آب برای رقیق کردن آن استفاده می‌شود و در برابر شرایط محیطی مقاوم است. بیشتر هنرمندان و نقاشان از رنگ روغنی برای نقاشی‌های خود استفاده می‌کنند چرا که استفاده از آن آسان بوده، بوی نامطبوع نداشته، می‌توان آن را به راحتی با رنگ‌های دیگر ترکیب کرده و رنگ مورد نیاز خود را به دست آورد، به سرعت خشک می‌شود، تقریبا بر روی تمامی سطوح قابل استفاده است و همچنین اگر نقاشی بخواهد رنگ دیگری را بر روی آن بزند، رنگ‌ها با یکدیگر ترکیب نمی‌شود.

این نکته که در هنگام استفاده از چندین رنگ در کنار هم و یا بر روی یکدیگر، تداخل رنگی ایجاد نمی‌کند از مهم‌ترین مؤلفه‌های استفاده از رنگ آکریلیک توسط نقاش و هنرمند است. باید توجه داشت که این رنگ به نسبت رنگ‌های دیگر مانند رنگ روغن و یا آبرنگ بسیار جدیدتر می‌باشد و به دلیل غلظتی که دارد نسبت به رنگ‌های دیگر قیمت رنگ آکریلیک تیوپی نیز متفاوت است.

رنگ آکریلیک در سال 1920 و 1930 توسط دیوارنگاران مکزیکی مورد استفاده قرار گرفت و به دلیل عمر طولانی آن، این رنگ را در ابعاد وسیع‌تر مورد استفاده قرار می‌دادند. هنرمندان آمریکایی نیز از طریق دیوارنگاران با این رنگ آشنا شدند و کم کم کار با آن را در سبک‌های نقاشی خود مانند اکسپرسیونیست- آبستره به کار گرفتند. از سال 1950 تولید آن به صورت تجاری آغاز شد و با توجه به استقبالی که از آن شد فعالیت خود را با تولید رنگ‌های مختلف و کیفیت بالاتر تاکنون ادامه داده است. قیمت رنگ آکریلیک تیوپی، بطری، قوطی با توجه به حجم آن، غلظت رنگ و نوع برند متفاوت بوده که در ادامه به بیان آن می‌پردازیم.

مقایسه قیمت رنگ آکریلیک تیوپی برندهای مختلف

رنگ آکریلیک در انواع تیوپی، قوطی، بطری و پلاستیکی در بازار موجود است، جالب است بدانید که انواع تیوپی آن دارای کیفیت و غلظت بالاتری هستند و در کارهای کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت در غلظت آن مبنای استفاده هنرمندان از آن بوده و همین نکته باعث می‌شود که تنها برندهای خاصی را مورد استفاده قرار دهند. حال به بررسی تفاوت قیمت رنگ آکریلیک تیوپی در برندهای مختلف می‌پردازیم:

  • قیمت رنگ آکریلیک تیوپی Golden:

رنگ Golden در سال 1980 توسط سام گلدن، یک شرکت آمریکایی ساخته شده، این رنگ به هنرمندان این فرصت را می‌دهد که ترکیب‌های مختلفی را پدید آورند و بیشتر مورد استفاده‌ی نقاشان حرفه‌ای در سبک Heavy Body مورد استفاده قرار می‌گیرد، قیمت رنگ آکریلیک تیوپی حدود 120 هزار تومان بوده و در هر تیوپ 51 میلی‌لیتر رنگ وجود دارد.

  • قیمت رنگ آکریلیک تیوپی Liquitex:

این برند شناخته شده از سال 1955 فعالیت خود را آغاز کرده و اولین رنگ آکریلیک ساخته شده با پایه‌ی آب است که فعالیت خود را تاکنون ارتقا داده است، این مارک دومین برند مورد علاقه‌ی نقاشان است، از ویژگی منحصر به فرد این برند می‌توان به قوام رنگ روغنی مانند اشاره کرده و همچنین اولین آکریلیکی است که مبنای عملکردی آن آب است.

رنگدانه‌های موجود در آن از کیفیت بالایی برخوردار بوده و همچنین روشنایی بالایی دارد، مواد اولیه­ی آن به سرعت خشک می‌شوند می‌توانید به راحتی آن را با آب تمیز کنید، بر روی تمامی سطوح از قبیل بوم، کاغذ، تخته، چوب، سنگ، فوم، سرامیک و منسوجات قابل استفاده می‌باشد. تیوپ آن دارای 22 میلی‌لیتر رنگ بوده و قیمت رنگ آکریلیک تیوپی این برند 140 هزار تومان می‌باشد.

  • قیمت رنگ آکریلیک تیوپی Winsor & Newton:

برندی که می‌توان کیفیت را در کنار قیمت مناسب تجربه کنید، اکثر فروشگاه‌های معتبر نیز رنگ‌های مورد نیاز خود را از این برند خریداری می‌کنند چرا که هم محتویات آن غلیظ‌تر از دو برند ذکر شده‌ی قبلی است و هم گستره‌ی رنگی متنوعی دارد. قیمت رنگ آکریلیک تیوپی این برند حدود 140 تا 160 هزار تومان است.

  • قیمت رنگ آکریلیک تیوپی Graham & CO :

نتیجه‌ی نقاشی با این رنگ بسیار دلنشین بوده، ساخت آمریکا است، غلظت بالایی دارد و همچنین قیمت رنگ آکریلیک تیوپی این برند حدود 400 هزار تومان است. درست است که رنگ‌های این برند دارایی قیمت بالایی است اما بسیار غنی بوده و قابلیت ترکیبی آن نیز زیاد است، بسیار سریع خشک می‌شود اما اگر در شرایط مرطوب با آن کار کنید، حدود نیم ساعت زمان می‌برد تا کاملا خشک شود. این رنگ بسیار مناسب افرادی است که به تازگی استفاده از رنگ روغن را کنار گذاشته و می‌خواهند نقاشی با رنگ آکریلیک را تجربه کنند.

  • قیمت رنگ آکریلیک تیوپی Daler- Rowney :

استفاده از این رنگ بسیار ساده بوده و افراد مبتدی می‌توانند به راحتی آن را با آب مخلوط کرده و مورد استفاده قرار دهند، از دیگر مزایای این رنگ این است که قیمت رنگ آکریلیک تیوپی حدود 150 هزار تومان بوده و همچنین محصول کشور انگلستان است.

قیمت رنگ آکریلیک تیوپی

قیمت رنگ آکریلیک تیوپی در برندهای مختلف

نکات مربوط به خرید رنگ آکریلیک تیوپی

قیمت رنگ آکریلیک تیوپی تحت تأثیر عوامل مختلفی است، ممکن است نتوانید برخی از برندهای معتبر معرفی شده را خریداری نمایید چرا که میزان واردات آن کم شده است و یا در بازار موجود نباشد. همچنین با صرف نظر از قیمت رنگ آکریلیک تیوپی، قصد دارید خرید خود را با توجه به ویژگی‌های دیگر انجام دهید، در ادامه به بیان نکاتی می‌پردازیم تا بتوانید خرید خود را بر مبنای آن انجام دهید:

  1. در زمان خرید به بسته‌بندی تیوپ آن توجه نمایید، هرچه بسته‌ بندی محکم‌تری داشته باشد میزان نفوذ پذیری هوا به داخل آن کم‌تر شده و خشک نمی‌شود.
  2. قبل از خرید نوع کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید را مشخص کنید، بدین صورت می‌توانید غلظت مناسب از رنگ آکریلیک تیوپی را برای خرید انتخاب نمایید.
  3. تا حد امکان از برندهای شناخته شده استفاده کنید چرا که دارای کیفیت بالاتری می‌باشند.
  4. رنگ آکریلیک که غلظت آن زیادی است را می‌توانید بر حسب نوع کاری که با آن انجام دمی‌دهید، رقیق نمایید. بهتر است هنگام خرید از نوع رقیق کننده‌ی آن اطمینان حاصل نمایید، بدین صورت می‌توانید نتیجه‌ی بهتری را بعد از انجام کار خود با رنگ آکریلیک تجربه کنید.
  5. ممکن است بخواهید قیمت رنگ آکریلیک تیوپی با غلظت بالاتر را پرداخت نمایید و در حین کار آن را برای استفاده رقیق نمایید، توجه داشته باشید که اگر آن را بیش از حد رقیق کنید، باعث می‌شود که رنگ پخش شود و همچنین بلورهایی در رنگ به وجود بیاید و نتیجه‌ی کار شما خراب شود. اگر از غلظت مورد استفاده‌ی خود اطلاعی ندارید بهترین کار این است که انواع تیوپی آن را تهیه نکنید و به جای آن از مدل‌های جوهری موجود در بازار استفاده کنید.
  6. بهتر است که از این رنگ برای مصارف بیرونی و فضای باز استفاده نکنید چرا که به هنگام قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید، درخشش خود را از دست می‌دهند و کیفیت کار شما را پایین می‌آورند.
  7. هنگام استفاده از آن بهتر است رطوبت محیط بیش از 80 درصد نباشد، هر چه رطوبت محیط بیش‌تر باشد، رنگ آکریلیک تیوپی دیرتر خشک می‌شود.
  8. اگر می‌خواهید آن را با رنگ‌های دیگر مخلوط کنید، بهتر است آن را با مادر رنگ‌های آکریلیک از همان برند ترکیب کنید تا بتوانید به نتیجه‌ی دلخواه خود دست یابید، به هیچ وجه آن را با رنگ‌های روغن و یا پلاستیک مخلوط نکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

 

قیمت رنگ آکریلیک تیوپی
نکات مربوط به قیمت رنگ آکریلیک تیوپی و ویژگی‌های مهم آن

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما