کاهگل صنعتی اصفهان بدون نیاز به زیر سازی

کاهگل صنعتی اصفهان

کاهگل؛ ترکیبی از خاک رس و کاه است. ترکیب این ملات همیشه ثابت و یکسان بوده است. از کاهگل در اکثر شهرهای ایران استفاده می شده؛ اما به مرور زمان اندود کردن با کاهگل منسوخ شد. با وجود اینکه کاهگل مزایای بسیار زیادی دارد اما معایبی نیز دارد.

اصلی ترین دلیل استفاده از کاهگل، خاصیت عایق بودن آن در برابر انتقال حرارت و رطوبت هوا بوده است. ظرفیت حرارتی کاهگل بسیار بالا است. این ملات در طول روز حرارت خورشید را جذب کرده و در خود نگه می دارد و چون 7 ساعت تاخیر حرارتی دارد بعد از چند ساعت این گرمای جذب شده را آزاد می کند. این ویژگی گرمای شدید روزهای تابستان را قابل تحمل کرده و شب های سرد زمستان را متعادل می کند.

در قدیم دیوارهای ضخیم کاهگلی به عنوان عایق رطوبت در ساختمان ها استفاده می شد. این خاصیت به دلیل وجود خاک رس در ترکیب کاهگل می باشد. به همین دلیل برای پوشش دادن دیوارها، سقف و پشت بام خانه از کاهگل استفاده می کردند.

کاهگل را نمی توان روی انواع سطوح مختلف اجرا کرد زیرا ملات و مصالح باید با یکدیگر تطابق و همخوانی داشته باشند. بنابراین کاهگل فقط با مصالح گلی و خشتی قابل اجرا است. از این رو می توان نتیجه گرفت که برای اجرای کاهگل باید زیرسازی انجام شود.

کاهگل در برابر عوامل طبیعی آسیب پذیر است. بارش باران به کاهگل آسیب می زند و لازم است هر چند وقت یکبار بافت آسیب داده نوسازی و بازسازی شود. تهیه ملات کاهگل وقت گیر است و اجرای آن نیز کار سختی می باشد. بنابراین نیاز به مرمت کردن بناهای کاهگلی یکی از معایب عمده این ملات به حساب می آید.

بیشتر بخوانید : خرید کاهرنگ شیراز بدون واسطه از نمایندگی

خرید کاهگل صنعتی اصفهان
خرید کاهگل صنعتی اصفهان

کاهگل صنعتی (مصنوعی)

با وجود معایب ذکر شده، کنار گذاشتن ملات اصیل ایرانی با این همه مزایا کار عاقلانه ای نیست. به همین دلیل ملات جدیدی تولید شد که بر پایه کاهگل سنتی و گچ سمنان پارس است و همان مزایا را دارد اما معایب آن بر طرف شده است. کاهگل مصنوعی جدید یا همان کاهگل صنعتی اصفهان بر پایه‌ی سیمان تهیه شده است.  در ترکیب کاهگل صنعتی از سنگ های صنعتی، پودرهای معدنی، مواد شیمیایی آلی، سیلیکون و آب استفاده می شود. این مواد باعث اتصال این ملات می شود و مقاومت کاهگل در برابر رطوبت و حرارت را افزایش می دهد. ترکیبات سیلیکونی به عنوان یک چسب عمل کرده و ذرات تشکیل دهنده کاهگل صنعتی اصفهان را کنار یکدیگر نگه می دارد. در نتیجه پوشش حاصل مقاوم و مستحکم بوده و نیازی به بازسازی و مرمت ندارد.

بیشتر بخوانید : ارسال کاهگل بوشهر مستقیم از کارخانه

فروش کاهگل صنعتی اصفهان
فروش کاهگل صنعتی اصفهان

مزایای کاهگل صنعتی اصفهان

کاهگل صنعتی برعکس کاهگل سنتی در آب قابل حل نیست و بر اثر بارش باران شسته نمی شود. خاصیت چسبندگی کاهگل صنعتی موجب شده سطوح یکپارچه و بدون ترک خوردگی به دست آید. در ضمن پوشش کاهگل صنعتی و گچ ضد رطوبت پس از خشک شدن پوسته نمی شود.

کاهگل صنعتی با خاصیت چسبندگی بالا به خوبی در خلل و فرج و ترک ها نفوذ کرده و موجب استحکام بیشتر ساختمان شود. کاهگل صنعتی اصفهان قابلیت اجرا در ضخامت های مختلف را دارد.

کاهگی صنعتی در رنگ های متنوعی تولید می شود. این رنگ ها در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید پایدار هستند و دچار رنگ پریدگی نمی شوند. کاهگل صنعتی اصفهان در برابر عوامل شیمیایی، حلال هایی مانند نفت و بنزین و باران های اسیدی نیز مقاوم است.

با توجه به اینکه کاهگل صنعتی هیچگونه تغییر رنگ نشان نمی دهد می توان از آن در نمای ساختمان ها، دیوارهای خارجی و … استفاده کرد. کاهگل صنعتی به سرعت آماده می شود و روش اجرای سریع و آسانی دارد. پس از خشک شدن ظاهری کاملا شبیه به کاهگل سنتی دارد و رنگ طبیعی کاهگل در آن حفظ شده است.

کاهگل طبیعی را نمی توان روی تمام سطوح اجرا کرد و فقط روی مصالح گلی و خشتی می توان اندود کاهگلی ایجاد کرد. اما کاهگل صنعتی اصفهان هیچ محدودیتی برای اندود کردن ندارد و می توان آن را روی کلیه سطوح از جمله گچ، چوب، سنگ، آجر، سیمان، کناف، یونولیت، شیشه و… اجرا کرد.

خاصیت چسبندگی بالای کاهگل صنعتی موجب شده تا برای استفاده از این ملات احتیاجی به زیر سازی نباشد. این موضوع سرعت اجرا و سهولت استفاده از کاهگل صنعتی اصفهان را افزایش می دهد. استفاده از کاهگل صنعتی اصفهان کاملا به صرفه و اقتصادی می باشد و برای استفاده احتیاجی به فرد ماهر و با تجربه نیست. قابل ذکر است که این ملات کاملا با محیط زیست سازگار است و هیچ گونه آلودگی برای انسان و حیوانات ندارد.

کاهگل صنعتی اصفهان همچنین قابل ارسال به همه شهرستان های استان اصفهان از جمله : نائین ، جندق ، محلات ، مهاباد ، اردستان ، زواره ، آراد و بیدگل ، خوراسگان ، بهارستان ، دولت آباد ، دستگرد ، چادگان ، خمینی شهر ، خونسار ، سمیرم ، بیده ، شهرضا ، دهاقان ، فریدونشهر ، قمصر ، کاشان ، نیاسر ، گلپایگان ، فولادشهر ، مبارکه ، کروکند ، نجف آباد ، نطنز و … می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

بیشتر بخوانید : خرید کاهگل مصنوعی مازندران مستقیم از نمایندگی

قیمت کاهگل صنعتی اصفهان
قیمت کاهگل صنعتی اصفهان
4

    • سلام وقتتون بخیر
      برای اطلاع از قیمت محصول لطفا با شماره 09129723451 تماس حاصل فرمایید.

      محصول کاهگل صنعتی فرداد قابلیت پوشش دهی هر کیسه سه متر مربع روی سطح سیمان پلاستر و دو تا دو و نیم متر مربع روی سطح بلوک و یا آجر را دارد.

    • سلام جناب رحیمی
      وقتتون بخیر

      لطفا برای اطلاع از قیمت به روز محصول با شماره 09129723451 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما