فروش رزین اپوکسی پلی آمین

فروش رزین اپوکسی پلی آمین

قبل از این که به توضیح رزین اپوکسی پلی آمین  بپردازیم باید بدانیم که رزین اپوکسی چیست؟ استفاده از روکش اپوکسی در کاربرد های مسکونی، تجاری، نهادی، صنعتی، حمل و نقل و دریایی رواج دارد. انواع مختلفی از مواد پاک کننده وجود دارد که برای ویژگی های مختلف عملکرد یک پوشش اپوکسی استفاده می شود. مواد ترمیم کننده با رزین اپوکسی پلی آمین  واکنش نشان می دهند و یک شبکه متصل به هم تشکیل می دهند که رزین اپوکسی را به یک پوشش اپوکسی کامل تبدیل می کند. برخی از تفاوت های اساسی بین اپوکسی های پلی آمید، رزین اپوکسی پلی آمین ، اپوکسی های فنولیک و اپوکسی های وجود دارد و آن ها را از یکدیگر متمایز می نماید.

بیشتر بحوانید: خرید رزین اپوکسی ارزان با کیفیت مناسب

رزین اپوکسی
رزین اپوکسی

 

مقایسه ی رزین اپوکسی پلی آمین با رزین اپوکسی پلی آمید

پوشش های اپوکسی پلی آمید بر اساس ماده پخت کننده با استفاده از نوعی از رزین پلی آمید واکنش پذیر ساخته شده است. این پلی آمید های واکنشی در نتیجه دایمر های اسید های چرب زنجیره ای طولانی با آمین های چند منظوره واکنش نشان می دهند. این آمین های ترمینال از نظر مولکولی فاصله زیادی دارند که فشار بخار رزین را تا حد زیادی کاهش می دهد. اپوکسی های پلی آمید به طور معمول در آغازگر ها برای استفاده مجدد، انعطاف پذیری، چسبندگی، افزایش خصوصیات بهتر و بهبود مقاومت در برابر خوردگی استفاده می شوند. آن ها تمایل به مقاومت در برابر رطوبت ، آب و هوا و قلیایی دارند اما از مقاومت بالایی در برابر اسید برخوردار نیستند. رزین اپوکسی پلی آمین درمان شده معمولاً برای بهبود سختی فیلم، مقاومت در برابر سایش و مقاومت شیمیایی استفاده می شود. انواع گسترده ای از دسته های آمین مانند آمین های آلیفاتیک، آمین های سیکلوآلیفاتیک، آمین های معطر، کتامین و فنال آمین ها وجود دارد. این انواع مختلف آمین طیف گسترده ای از ویژگی های مقاومت شیمیایی را به پوشش های اپوکسی ارائه می دهند. اپوکسی های درمان شده با پلی آمین مقاومت بهتری در برابر خوردگی ناشی از میکروبیولوژیکی ایجاد می کنند. این اپوکسی ها با عمر کمتر گلدان و ویندوز های مجدد و هم چنین مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر گرما مشخص می شوند.

بیشتر بخوانید: فروش رزین اپوکسی پلی آمین به قیمت عمده

مرکز فروش رزین اپوکسی پلی آمین 
مرکز فروش رزین اپوکسی پلی آمین

 

نتیجه ی مقایسه ی رزین اپوکسی پلی آمید با رزین اپوکسی پلی آمین

اپوکسی های پلی آمید درمان شده، قابلیت انعطاف پذیری بهتر، مقاومت در برابر سایش، مقاومت در برابر خوردگی را بهبود بخشیده و از کاربرد نسبتاً ایمن تری برخوردار هستند. در حالی که اپوکسی های پلی آمین درمان شده سخت، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، شکننده هستند و مقاومت به سایش بهتری دارند. پس نمی توان گفت که رزین اپوکسی پلی آمین قوی تر یا ضعیف تر است، زیرا هر کدام خاصیت مخصوص به خود را دارند.

خرید رزین اپوکسی پلی آمین
خرید رزین اپوکسی پلی آمین

تفاوت رزین اپوکسی پلی آمین با اپوکسی های فنولیک

اپوکسی فنولیک معمولاً به سیستمی گفته می شود که رزین اپوکسی با یک رزین فنولیک حرارت داده می شود. این نوع فرمولاسیون ها به طور سنتی برای بتونه های مقاوم در برابر مواد شیمیایی و درام به کار رفته اند.هم چنین بر اساس اکسیداسیون محصول واکنش کاتالیز شده اسید فنل و فرمالدئید است. این اپوکسی ها معمولاً در کاربرد هایی مورد استفاده قرار می گیرند که نیاز به مقاومت بیش تر در برابر مواد شیمیایی و یا مقاومت بیش تر در برابر درجه حرارت دارند. آن ها معمولاً نیاز به گرما دارند تا به طور کامل درمان شوند، اما بعضی اوقات برای بهبود در دمای اتاق می توانند فرموله شوند. همان طور که فن آوری پلیمر انواع مختلفی از عوامل پخت کننده را که در شرایط خاصی انجام می دهند، تحول پیدا می کند. همیشه قبل از انتخاب نوع خاصی از روکش اپوکسی برای یک برنامه خاص، با یک نماینده فنی صحبت کنید. خرید رزین اپوکسی پلی آمین، و داشتن یک انتخاب درست در رابطه با آن کار راحتی نیست از این رو باید به مراکز معتبر فروش رزین اپوکسی پلی آمین مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: خرید رزین اپوکسی ارزان در تناژ بالا

رزین اپوکسی چوب
رزین اپوکسی چوب

 

ویژگی های کلی رزین اپوکسی پلی آمین

رزین گرمازا یا رزین اپوکسی پلی آمین ، پلیمری است که با استفاده از روش پختن مانند گرما یا تابش، به صورت سختی درمان یا تنظیم می شود. فرآیند کوره برگشت ناپذیر است زیرا یک شبکه پلیمری را ایجاد می کند که توسط پیوندهای شیمیایی کووالانسی متصل شده است.

پس از گرم کردن آن، برخلاف ترمو پلاستیک، ترموست ها تا زمان رسیدن دما به جایی که ترموست شروع به تخریب می کند، جامد باقی می مانند. رزین های فنولیک، رزین اپوکسی پلی آمین، رزین های پلی استر، رزین های سیلیکون، رزین های اپوکسی و پلی اورتان (پلی استرها ، وینیل استرها ، اپوکسی ها ، بیسمال ایمیدها ، استرهای سیانات ، پلی آمیدها و فنولیک ها) نمونه های کمی از رزین های گرمازا هستند. رایج ترین نوع این رزین ها همان رزین اپوکسی پلی آمین می باشد. زیرا در میان موارد بالا اپوکسی ها یکی از رایج ترین ها هستند و کاربرد های فراوانی دارند. رزین اپوکسی پلی آمین امروزه در کاربرد های کامپوزیت ساختاری و ویژه با توجه به استحکام بالا مورد استفاده واقع می شود.

قیمت رزین اپوکسی پلی آمین
قیمت رزین اپوکسی پلی آمین

 

چرا رزین اپوکسی پلی آمین، یک رزین همه کاره است؟

اصطلاح “اپوکسی” ، “رزین اپوکسی” یا “اپوکسید” و غیره به گروه گسترده ای از ترکیبات واکنشی اشاره دارد که با حضور یک حلقه اکسیران مشخص می شوند. این حلقه حاوی یک اتم اکسیژن است که با دو اتم کربن پیوند یافته است که قبلاً به روش دیگری متحد شده اند. از این رو، حضور این گروه عملکردی، یک مولکول را به عنوان اپوکسید تعریف می کند. جایی که پایه مولکولی می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد و در نتیجه انواع مختلفی از رزین های اپوکسی است. رزین اپوکسی پلی آمین بسیار موفق است زیرا تنوع در ساختار مولکولی را که می تواند با استفاده از همان روش شیمیایی تولید شود، ارائه می دهد. رزین های اپوکسی دیگری را می توان با ترکیبات مختلف پخت کننده، اصلاح کننده ها ترکیب کرد تا به خواص مورد نیاز یک برنامه خاص برسند. رزین های اپوکسی به طور معمول با واکنش ترکیبات حاوی حداقل دو اتم هیدروژن فعال (ترکیبات پلی فنولیک ، دی آمین ها ، آمینو فنول ها ، ایمیدها و آمیدهای هتروسیکلیک ، دیول های آلیفاتیک و غیره) و اپی کلروهیدرین تشکیل می شوند.

 

فرمول رزین اپوکسی پلی آمین معطر

گلیسیدیل آمین های معطر یا رزین اپوکسی پلی آمین معطر، توسط اپی کلروهیدرین واکنش با یک آمین تشکیل می شوند، با آمین های معطر با استفاده از دمای مناسب برای افزایش وزن واکنش می دهند. مهم ترین رزین در این کلاس تتراگلیسیدیل متیلن دی آنیلین (TGMDA) است. رزین های TGDMA دارای خواص مکانیکی عالی و دمای انتقال شیشه ای بالا و مناسب برای ترکیب پیشرفته برای کاربرد های هوا فضایی هستند. این رزین اپوکسی پلی آمین نوع دیگری از گلیسیدیل آمین است. ویسکوزیتوری کم در RT دارد و از این رو معمولاً با سایر اپوکسی ها مخلوط می شود تا جریان یا چسبندگی فرمول را بدون از دست دادن Tg اصلاح کند. سایر آمین های گلیسیدیل تجاری شامل دی گلیسیدیل آنیلین، تتراگلیسیدیل متا زایلن دی آمین است. ضرر اصلی این کلاس هزینه ای است که می تواند در مقایسه با رزین های دیگر داشته باشد.

 

ویژگی های رزین اپوکسی پلی آمین:

  • استحکام بالا
  • انقباض کم
  • چسبندگی عالی به بستر های مختلف
  • عایق الکتریکی مؤثر
  • مقاومت شیمیایی و حلال
  • هزینه کم و سمیت کم
  • و غیره.

از مهم ترین ویژگی های رزین اپوکسی پلی آمین می باشند که آن را بسیار کاربردی نموده اند. اپوکسی ها به راحتی ترمیم می شوند و هم چنین با اکثر بستر ها سازگار هستند. آن ها تمایل دارند که سطوح را به راحتی مرطوب کنند. آن ها را به خصوص برای کاربرد های کامپوزیت استفاده می کنند. هم چنین از رزین اپوکسی برای اصلاح چندین پلیمر مانند پلی استرهای اشباع نشده برای تقویت ویژگی های فیزیکی و شیمیایی استفاده می شود.

رزین اپوکسی پلی آمین مورد استفاده در کامپوزیت

پرکننده ها هم چنین نقش مهمی در فرمولاسیون رزین اپوکسی ایفا می کنند. تقویت کننده الیاف مانند شیشه، گرافیت و polyaramid خواص مکانیکی را تا حدی بهبود می بخشد که از اپوکسی ها در بسیاری از کاربرد های ساختاری استفاده شود. سایر پرکننده های غیر تقویت کننده عبارت هستند از:

  • فلزات پودر شده برای بهبود هدایت الکتریکی و حرارتی
  • آلومینیوم برای هدایت حرارتی
  • سیلیس برای کاهش هزینه و تقویت قدرت
  • میکا برای مقاومت الکتریکی
  • تالک و کربنات کلسیم برای کاهش هزینه
  • پودر های کربن و گرافیت برای افزایش روانکاری
  • و غیره.

فروش رزین اپوکسی پلی آمین، با کیفیت بالا و قیمت ارزان را از ما بخواهید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات با ما در ارتباط باشید:

شماره تماس: 09129723451

اینستاگرام: fardad_paint

شماره واتساپ: 09129723451

ایمیل: fardad.paint@gmail.com

فروش رزین اپوکسی پلی آمین در تهران
فروش رزین اپوکسی پلی آمین در تهران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما